Osaaminen näkyviin: Ideasta peliksi Tampereella!
Tampereella DigiSilta-hankkeen työntekijät innostivat muita hankkeita, työpajoja ja toimintoja nostamaan osaamista näkyviin digitaalisia keinoja hyödyntäen. Valo-Valmennusyhdistyksen Seinäjoen Oppimispolut onnistumiseen-hanke ja Helsingin Saako oppia-hanke saivat yhdessä pohtimaan, miten digitaidoista voi innostua ja hyötyä sekä miten huolehtia omasta hyvinvoinnista digiaikana. DigiSilta-hanke haluaa jatkossakin kannustaa osaamisen tunnistamiseen ja näkyväksi tekemiseen kiertämällä toimipisteillä ja opastamalla digitaitojen pariin.
Numa-pajan "Hiipivä ilves, piilotettu tappara"-peliprojekti
Silta-Valmennusyhdistyksen Virtuaalisesti vierellä -hanke ja Numa-paja lähettävät pelilliset terveiset Osaaminen näkyviin -viikon kunniaksi! Ensin nuoret tekivät oman pajavalmentajansa johdolla Tampereelle sijoittuvan lautapelin ”Hiipivä ilves, piilotettu tappara”. Sitten aloitettiin yhteistyö Virtuaalisesti vierellä -hankkeen kanssa: nuorten upeaa peliä lähdettiin muotoilemaan Seppo.io-pelialustalle. Peliprojekti on vielä työn alla, mutta siitä on hyvää vauhtia muotoutumassa Tampere-aiheinen tietovisapeli (kuvassa). Kaikki peliprojektissa mukana olleet nuoret ovat tuoneet projektiin paljon omaa osaamistaan. Lautapelin tekemisvaiheessa on tarvittu esimerkiksi kädentaitoja, taiteellista osaamista, yhteistyötaitoja sekä kykyä suunnitella sääntöjä ja pelin etenemistä. Seppo-version tekemisessä on lisäksi tarvittu digitaitoja sekä tiedonhakutaitoja.
Lisätietoja Silta-Valmennusyhdistyksen ja Valo-Valmennusyhdistyksen osallistumisesta saat DigiSilta-hankkeen Mirja Laitiselta (040 615 9710, @siltavalmennus) ja Pia Pirttijoelta (046 922 6236, @valo-valmennus).